30. januar 2013

En følelse av vår

Det er rart med det. 
Så fort julen er pakket ut av huset, og januar er kommet godt i gang, 
venter jeg på våren.
Selv om jeg vet at det fortsatt er en eller to vintermåneder igjen. 
Men våren kan jo i alle fall tas med inn. 
Jeg vet å benytte anledningene. 
Så det ble storhandlet roser og tulipaner før mannens bursdag. 
Og så smart som jeg er tok jeg ikke bilder av de fine friske blomstene når de var fine og friske. 
Men, om man kan si at det finnes noen fordeler med å ha influensa... Så har jeg i alle fall fått tatt noen bilder, av en litt halv- vissen og sliten tulipan.




Synes det er noe sart og elegant over disse tulipanene som egentlig er ferdige med sin glansperiode i vasen. 
De tviholder på elegansen, og nekter å gi slipp på taket. 
Samtidig som den er litt slapp, rufsete og rar, litt sånn som meg akkurat nå egentlig... 


 


Så jeg ønsker dere alle en fortsatt strålende fin dag. 
Her skinner faktisk solen, men det blåser. 
Og jeg tror jeg hører fugler som synger, og det er det lenge siden sist jeg har hørt. 
Kanskje våren ikke er så langt unna allikevel? 

Mange klemmer fra 

Gotteriogsann 

2 kommentarer:

Hägar sa...

God bedring!
Klem fra "over veien".

Spirea sa...

La oss håpe våren er rett rundt hjørnet! Og mens vi venter er det godt vi kan glede oss over tulipaner og andre fine blomster som minner om vår. Jeg er som deg - klar for våren, og nå litt lei av vinter :) håper våren kommer snart, snart. Det er en nydelig tid :)
Så godt å se et blogg innlegg hos deg igjen...ehm...når jeg kikker etter så har du jo også blogget 19 januar, da - men likevel :) Håper du har det bra? Tenker på deg rett som det er. klem din vei <3