19. januar 2012

# 20: Lykke er...

... Å ha en jobb hvor jeg blir møtt med åpne armer, og små barn som kommer løpende mot meg, roper navnet mitt og vil gi meg en klem! 

Er ikke jeg heldig? 
Ja, for som du kanskje forstår jobber jeg i barnehage. 
En enkel jobb tenker mange, du er jo barne en "barnehagetante." 
Men det er ikke sant. 
For det første har jeg 3 årig høyskoleutdannelse, og mange kurs for å få den teoretiske kunnskapen jeg har i dag. Og ennå er jeg ikke ferdig utlært. 
Og egne barn, og mange år innenfor barnehagens vegger har gitt meg, og gir meg fortsatt den viktigste opplæringen. 
At hvert enkelt menneske, uansett alder, er viktige. 
Alle har vi all verdens muligheter, verdi, drømmer og visjoner. 


 Heldig er jeg, for jeg mener nemlig at jeg har en av verdens viktigste jobber! 
Hvorfor det? sier folk da. 
Jo fordi jeg er så heldig å kunne få tilbringe min dag med verdens herligste barn. 
Deres barn. 
Takk for at dere viser meg tilliten til å ta vare på disse små, fremtiden, det viktigste dere har. 

Det gir mange gleder å jobbe i en barnehage. 
Alt er på ekte. 
Barna lever her og nå. 
De føler, tenker... De er. 
DE LEVER!

Gotteriogsann Y



Ingen kommentarer: