17. september 2011

Kjole på gang

Har startet opp, og kommet godt i gang med ett nytt strikkeprosjekt. 
Endelig er det E. som skal få sitt, en kjole. 
Mønsteret fant jeg i en katalog fra dalegarn, Tine solheim for dale garn nr. 243. Mønsteret er mønster 24305 i denne boka.
Hvilken farge? Jo, rosa så klart, knall rosa, og så skal det være sterk turkise silkebånd og sløyfer på den.

Jeg fant jo fram en delikat, sart, romantisk gammelsrosa farge på garnet, men det passet ikke jenta mi.


 Hun er modig med fargene, og det ser jammen ut til å funke veldig bra. 
Jeg var, skal jeg innrømme, litt skeptisk til denne fargen, men det blir veldig fint, skikkelig fresht. 
Så hun skal få lov til å bestemme selv neste gang også.



Hilsen Gotteriogsann Y

3 kommentarer:

Therese sa...

Den ser super ut; jeg elsker det hver gang besteforeldrene til Helene dukker opp med strikkede tunikaer og kjoler ;)

hege sa...

Så flink du er :-)))

Gotteriogsann sa...

Tusen takk Therese og Hege. Vi får se hvordan det blir når den er ferdig. Men det er utrolig gøy å strikke, og siden jeg ikke er så veldig god med symaskinen får jeg lage klær på denne måten i stedet;)