28. mai 2011

Hvorfor Gotteriogsann?

Her en dag fikk jeg ett spørsmål om hvorfor jeg har valgt å kalle bloggen min for Gotteriogsann.
For det første er jo gotteri feilstavet, og ogsann er vel egentlig to ord?
Ja, jo det kan nok stemme det, men nå har det seg sånn at jeg har valgt bloggtittel som spiller på mitt etternavn, som er Gottfridson.
Hvordan det blir til Gotteriogsann? lød neste spørsmål som fulgte. 
Jo, her skal du høre:
Jeg jobber i barnehage, og for 10 år siden, når jeg begynte å jobbe var det noen barn på avdelingen som lurte på hva jeg het til etternavn...
Jeg svarte: Gottfridson.
Gutt: Å du er heldig!
Jeg: Hvorfor da?
Gutt: Jo, fordi det er jo hverdens fineste navn?
Jeg: Javel, hvorfor synes du det da?
Gutt: Godteriogsånn, det er jo akkurat som kjærlighet på pinne det...!

Og siden har det fulgt meg.

Har du noen morsomme kallenavn?

   Gotteriogsann Y

Ingen kommentarer: