27. mai 2011

Genser på gang.

K-E vil ha en genser.
En hjemmestrikka genser.
Og jeg er vel ikke så veldig vanskelig å be.
Det ble liksom litt kjedelig å strikke luer.
I påska handla jeg inn garn, og satte i gang.
Bolen og det ene ermet er ferdig, og jeg holder nå på med erme nr. to.
Det er fafaktisk første gang jeg strikker en genser, og jeg er ganske så flink om jeg får si det selv....
Vel, her er noen smakebiter.



Jeg har valgt ett mønster fra Dalegarn, mønster 23112, i garntypen freestyle.
Genseren er strikket i fargen melert grå, og stjernen er i fargene rød, valmuerød og ringblomst.

Tror ermene blir litt for lange, men jeg velger å skylde på liten erfaring, eller så kan jeg skylde på mønsteret som har gitt feil mål, for jeg har nemlig fulgt det slavisk (grunnet min tidligere nevnte magre erfaring på genserstrikking).
Nå gjenstår det bare å se om genseren passer...

God fredag alle sammen!

    Gotteriogsann Y





Ingen kommentarer: