7. april 2011

Kan det kalles for.......

...Omvendt lokking?

Aron (og da mener jeg oss tobeinte i huset) har hatt litt problemer med at han angriper godbiter og mat, som er tiltenkt han, og som vi har i hendene. Det er glefs og jafs, og plutselig er alt borte. 

Liker ikke dette siden jeg ikke har sagt versågod, og jeg har veldig lyst til å beholde fingrene mine hele, og aller helst sittende fast på min hånd. Tenker også på barna, og at de skal være trygge. Har jo sett hvordan de liksom i skjul forer hunden (tror de) ved matbordet, selv om det ikke er lov.
Først lærte jeg Aron å sitte og vente på værsågod, før han fikk godbiten, men han var fortsatt veldig rask og glupsk, og situasjonen føltes enda ikke helt bra.
Har en stund nå fått han til å sitte, han ser godbiten, men får den ikke før han er rolig og ser litt bort.
Nå tar han imot forsiktig og alles hender er trygge. Her kom også klikkeren fint inn i bildet. Har ikke angret på at vi kjøpte den, gitt.

Har tidligere nevnt problemer med spisingen hans i denne bloggen, og har vel ved ett par anledninger jublet HURRA litt for tidlig. Men nå får han både tørrfor og kjøttmat, og det ser virkelig ut til å fungere bra. Vi har begynt å kjøpe VOM hundefor, og det har virkelig satt fart på matlysten hans. Over tørrforet heller jeg en teskje med selolje om dagen. Det skal visst bedre pelskvaliteten, og til en viss grad hindre røyting. Pelsen hans er blitt bedre. Litt fetere, og blankere, og mykere. Om han røyter mindre nå er litt vanskelig å si, siden det nå er røytetid, men vi tror vi har kunnet merke litt bedring (hybelkaninene er ikke fult like store som før,og de vokser ikke like fort).
Det blir jo mye børsting for tiden. Står ute i hagen i en vill sky av hvitt hundehår som føyker rundt omkring. Rene snøstormen. Men dette er jo litt gjenbruk også, for har sett noen småfugler med noen rare barter her i det siste.....
Ikke noe er ett sikrere vårtegn enn fuglesang, sommerfugler og hestehov.
....
Nå gjenstår det bare at noen glupe hoder klarer å finne opp allergivennlig pollen også!

post signature

Ingen kommentarer: