31. oktober 2010

Overvekt....

Aron er gutt, og gjør som guttehunder gjør når de må, han løfter på beinet. Og da mener jeg løfte det høyt,veldig høyt. Han står sånn på skeiva at jeg noen ganger har vært redd for at han skal ramle over ende. Og i dag hendte det. Jeg har en fast runde jeg går med han på morgenen, og når vi er nesten hjemme er det en liten skråning han liker å snuse rundt i, og spre litt duftspor.... Og i dag var intet unntak. Der sto han da, midt i bakken, løfter på beinet, og ja du gjettet riktig, han måtte jo så klart løfte på det øverste beinet. Og siden han er den som er skikkelig kar, løfter han som sagt høyt. Jeg så at han begynte å tippe litt, og han jobber hardt for å ikke miste balansen. Står liksom å småhopper på stedet. Nå er han jo en unghund og har nok ikke alltid like stor kroppskontroll som man skulle ønske, og han fikk nok for mye overvekt når han forsøkte å klø seg med det andre bakbeinet samtidig..... Det måtte bare skje. Hunden kom rullende nedover, totalt forvirra, og ganske fornærma over at jeg lo, så det eneste alternativet var å gjemme seg i nærmeste hekk. Fikk han heldigvis med meg hjem etter endel lokking og smisking.

Ingen kommentarer: